Goedemorgen junior

Ben je op zoek naar een manier om basisschoolleerlingen te helpen actualiteiten te duiden en de complexe wereld om ons heen te begrijpen? Met de Goedemorgen!-app breng je elke dag in tien minuten de actualiteit in de klas en geef je burgerschap een structurele plek.

BURGERSCHaPStool voor groep 7&8

GRATIS

GOEDEMORGEN

JUNIOR TOT DE VOORJAARS

VAKANTIE

Op de basisschool staan leerlingen aan het begin van hun ontwikkeling als (wereld)burgers. Met Goedemorgen! Junior leren ze om verbanden te leggen tussen de grote wereld en hun eigen leefwereld, een mening te vormen, te argumenteren en om te gaan met verschillen. Ook leren leerlingen zichzelf kennen en werken ze aan een open houding naar anderen toe. Er komen allerlei onderwerpen aan bod, van de democratie en globalisering tot technologisch burgerschap en duurzaamheid

Met Goedemorgen Junior heb je beschikking over structurele, maar ook tijdsefficiënte microlessen waar je zelf een goed moment voor uitzoekt. Start er bijvoorbeeld je dag mee of gebruik het om vlák voor de pauze de aandacht nog even een nieuwe impuls te geven.

Wil jij Goedemorgen! junior in de klas? Dat kan tot de voorjaarsvakantie van 2024 helemaal gratis! Vraag je licentie nu aan.

20230511_mockupGMS__JR_zonder schaduw.png

op een laagdrempelige manier in de klas aandacht besteden aan actuele gebeurtenissen

elke week meerdere keuzes voor een open gesprek

bij ieder item praktische suggesties ter verwerking

helpt leerlingen om krititisch te leren denken

eenvoudige koppeling met het digibord

met een statistiekentool die bijhoudt welke van de 11 domeinen burgerschap aan de orde komen

De kracht van Goedemorgen!

DOMEINEN &
VAARDIGHEDEN

Burgerschap in 11 domeinen en 13 vaardigheden

In Goedemorgen! Junior worden 11 burgerschapsdomeinen en 13 vaardigheden onderscheiden. De grote opdrachten die Curriculum.nu en SLO voorschrijven voor burgerschap zijn hierin geïntegreerd en vertaald naar concrete leerdoelen. Goedemorgen! maakt deze vervolgens meetbaar: de app houdt bij welke domeinen van burgerschap behandeld worden en welke vaardigheden leerlingen ontwikkelen.

Download hieronder een beschrijving van wat burgerschap voor ons betekent en de verantwoording van de domeinen en vaardigheden.

Domeinen en vaardigheden Junior
Aanmelding pilot Goedemorgen Junior

meld je aan voor de gratis TOOL

Ja, ik meld me GRATIS aan voor Goedemorgen Junior

Bedankt voor je aanvraag! Je ontvangt binnenkort alle informatie.

7H3A2067.jpg