training:

wij helpen je op weg

Wil jij Goedemorgen! op jouw school invoeren en gezamenlijk aftrappen? Kun jij ondersteuning gebruiken bij het voeren van goede gesprekken? Kies voor een van onze trainingen!

training op

school

docenten.png

starttraining

Start jullie school met het gebruik van Goedemorgen? En kunnen jullie daarbij praktische ondersteuning gebruiken? Vraag dan een starttraining aan!

• Onze trainers komen naar jullie school. Het aantal trainers is afhankelijk van de grootte van de groep.

• Afhankelijk van jullie wensen komen we een dagdeel of een hele dag langs. We vertellen jullie eerst alles over het werken met Goedemorgen!. Verder gaan jullie vooral zelf aan de slag.

• Onze trainers reiken jullie tools aan voor het voeren van gesprekken met je klas, die jullie onderling gaan oefenen. Ook over onderwerpen die misschien onveilig voelen, of die potentieel voor een conflict zouden zorgen.

• Je krijgt technieken aangeleerd die je direct kunt toepassen in de klas.

verdieping

Behoefte aan meer verdieping?

• In speciale vervolgtrainingen bouwen jullie samen met onze trainers deze technieken verder uit.

• Hoe dit vervolgtraject eruitziet, ligt helemaal aan jullie wensen. In 2 à 5 dagdelen kunnen we een verdiepingstraject aanbieden.

De mogelijkheden en kosten van een (start)training liggen helemaal aan jullie wensen en het aantal personen. Wil je een training aanvragen of heb je andere wensen? Neem vrijblijvend contact op en we komen zo snel mogelijk bij je terug!

Training op school
Open inschrijving

open

inschrijving

gesprekrond.png

hoe word je een goede gespreksleider?

Als docent ben je gewend om de expert te zijn in jouw vakgebied. Maar op het gebied van actualiteit en levensvragen neem je een andere positie in. Dan moet je openstaan voor uiteenlopende meningen van diverse leerlingen. Het werken met filosofische, open vragen is een perfecte methode om actuele onderwerpen te bespreken.

In deze training oefen je je in de Socratische gespreksvaardigheden en leer hoe je deze toepast in jouw klas. En dus hoe je bij discussies niet langer als docent, maar als gespreksleider voor de klas staat. Je leert goed doorvragen, zodat je de argumenten van je leerlingen boven tafel krijgt in plaats van dat je blijft hangen in tegengestelde meningen.

In deze training leer je...

… hoe je een open gesprek kunt leiden met je klas.
… hoe je de juiste gespreksvragen stelt bij de actualiteit.
… hoe je kunt blijven dóórvragen.
… hoe je Socratische vaardigheden toepast.
… dat de argumenten van je leerlingen belangrijker zijn dan hun meningen.

Houd deze pagina in de gaten voor data waarop we deze training aanbieden! Of vraag deze training vrijblijvend aan op jouw school. We informeren je graag over de mogelijkheden.

gms12_do1.jpg
dreamstime_l_127000580_crop.jpg

frank vrijsen, docent:

'Ik was zeer te spreken over de training 'Actualiteit in de klas. Hoe word je een goede gespreksleider?'. De training, gegeven door Sabine Wassenberg, was uitdagend en open. Sabine laat je goed nadenken over je eigen standpunten ten aanzien van (filosofische) discussies. Ondertussen word je bijgespijkerd over hoe een discussie loopt en hoe je die dynamiek kunt sturen door de juiste vragen te stellen. Niet zweverig, maar heel concreet en met direct toepasbare tips en ideeën.'

Contact training

ontmoet de trainers